Activity
F2.2.2 Ölçme ve değerlendirme
| Goal of the Activity: Öğrenci merkezli ölçme ve değerlendirme, yetkinlik ve performans temelinde yürütülmesi ve öğrencilerin kendini ifade etme olanaklarının mümkün olduğunca çeşitlendirilmesi; ölçme ve değerlendirmenin sürekliliği, çoklu sınav olanakları ve bazıları süreç odaklı (formatif) ödev, proje, portfolyo gibi yöntemlerle sağlanması; ders kazanımlarına ve eğitim türlerine (örgün, uzaktan, karma) uygun sınav yöntemleri planlaması ve uygulanması; sınav uygulama ve güvenliği (örgün/çevrimiçi sınavlar, dezavantajlı gruplara yönelik sınavlar) mekanizmaları bulunması; ölçme ve değerlendirme uygulamalarının zaman ve kişiler arasında tutarlılığının ve güvenirliğinin sağlanması; ölçme-değerlendirme yaklaşım ve olanaklarının öğrenci-öğretim elemanı geri bildirimine dayalı biçimde iyileştirmesi; bu iyileştirmelerin duyurulması, uygulanması, kontrolü, hedeflerle uyumu ve alınan önlemlerim irdelenmesi amaçlanmaktadır. | |||
| Units in Which the Activity Is Carried Out: Ordu Üniversitesi | |||
| Activity Steps | Officer | Information/Recipe Documents | Registration Type |
|---|---|---|---|
Öğrenci merkezli ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını içeren planlama dokümanları, organizasyon yapıları ve görev tanımları Programlardaki ölçme ve değerlendirme çeşitliliğine ilişkin uygulamalar Örgün/uzaktan/karma derslerde kullanılan sınavlar (programda yer verilen farklı ölçme araçlarına ilişkin) Ölçme ve değerlendirme uygulamalarının ders kazanımları ve program yeterlilikleriyle ilişkilendirildiğini, öğrenci iş yükünü temel aldığını* gösteren ders bilgi paketleri Dezavantajlı gruplar ve çevrimiçi sınavlar gibi özel ölçme türleri Sınav güvenliği İzleme ve paydaş katılımına dayalı iyileştirmeler Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalar * 2015 AKTS Kullanıcı Kılavuzu’ndaki anahtar prensipleri taşımalıdır. |
|||
| Tracking Criterion: | |||