Faaliyet

F1.1.1 Yönetişim modeli ve idari yapı

Faaliyetin Amacı: Kurumdaki yönetişim modeli ve idari yapı (yasal düzenlemeler çerçevesinde kurumsal yaklaşım, gelenekler, tercihler); karar verme mekanizmaları, kontrol ve denge unsurları; kurulların çok sesliliği ve bağımsız hareket kabiliyeti, paydaşların temsil edilmesi; öngörülen yönetişim modeli ile gerçekleşmenin karşılaştırılması, modelin kurumsallığı ve sürekliliği yerleşmesi; vakıf yükseköğretim kurumlarında mütevelli heyet, devlet yükseköğretim kurumlarında rektör yardımcıları ve danışmanlarının (üst yönetimin) çalışma tarzı, yetki ve sorumlulukları, kurumun akademik camiasıyla iletişimi; üst yönetim tarzının hedeflenen kurum kimliği ile uyumu yerleşmesi; organizasyon şeması ve bağlı olma/rapor verme ilişkileri; görev tanımları, iş akış süreçlerinin varlığı ve gerçeği yansıtması; ayrıca bunlar yayımlanmış ve işleyişin paydaşlarca bilinirliğinin sağlanması amaçlanmaktadır.
Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler: Ordu Üniversitesi
Faaliyet Adımları Görevli Bilgi/Tarif Dokümanları Kayıt Ortamı
  • Yönetişim modelinin kurulması ve organizasyon şemasının oluşturulması
  • Kurumun yönetişim ve idari alanlarla ilgili politikasını ve stratejik amaçlarını uyguladığına dair göstergeler
  • Yönetişim ve organizasyonel yapılanma uygulamalarına ilişkin izleme ve iyileştirmeler
  • Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalar
İzleme Kriterleri: