Process
PP1.8, R0, July 2025
Öğretim Kadrosu
PROCESS COORDINATOR:
RESPONSIBLE UNITS FOR THE PROCESS: Enstitüler, Fakülteler, Meslek Yüksekokulları, Yüksekokullar, Ordu Üniversitesi
AUTHORIZATION AND RESPONSIBILITIES: Görev Tanımlarında Belirlenmiştir.
GOAL OF PROCESS: Kurum, öğretim elemanlarının işe alınması, atanması, yükseltilmesi ve ders görevlendirmesi ile ilgili tüm süreçlerde adil ve açık olmalıdır. Hedeflenen nitelikli mezun yeterliliklerineulaşmak amacıyla, öğretim elemanlarının eğitim-öğretim yetkinliklerini sürekli geliştirmek için olanaklar sunmalıdır.
ENTRIES
RESOURCES
OUTPUTS
Eğiticilerin eğitimi uygulamalarına ilişkin planlamalara (kapsamı, veriliş yöntemi, katılım bilgileri vb.) aitkanıtlar (Uzaktan eğitim uygulamaları dahil)
Eğiticilerin eğitimi uygulamalarına (kapsamı, veriliş yöntemi, katılım bilgileri vb.) ilişkin kanıtlar (Uzaktaneğitim uygulamaları dahil)
Eğiticilerin eğitimi dışında öğretim elemanı öğretim yetkinliğinin geliştirilmesine yönelik uygulamalar
Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım veuygulamalarına ilişkin kanıtlar
Ofis ortamı
Bilgisayar vb. teknolojik altyapı - donanım
İnsan kaynakları
EBYS
KAYSİS ve Yasal Mevzuat
Öğrenme öğretme merkezi uygulamalarına ilişkin kanıtlar
Eğitim kadrosunun eğitim-öğretim performansını izleme süreçlerini gösteren belgeler ve dokümanlar
Öğretim elemanlarının izleme ve iyileştirme süreçlerine katılımını gösteren kanıtlar
Öğretim yetkinliği geliştirme süreçlerine ilişkin izleme ve iyileştirme kanıtları
Activities
F1.8.1 Öğretim Elemanlarının Ders Görevlendirmelerinin Planlanması
Goal of the Activity: Öğretim elemanlarının ders yüklerini adil, dengeli ve program ihtiyaçlarına uygun biçimde planlamak.
Units in Which the Activity Is Carried Out: Enstitüler, Fakülteler, Meslek Yüksekokulları, Yüksekokullar
Activity Steps
Officer
Information/Recipe Documents
Registration Type
● Öğretim elemanı ders yüklerinin toplanması
● Bölüm Başkanlıklarıyla koordineli ders dağılımı yapılması
● Çakışmaların kontrol edilmesi
● Görevlendirme listesinin ilan edilmesi
● UBYS
● EBYS
● Fiziki Arşiv
Tracking Criterion:
F1.8.2 Ders İzleme ve Geri Bildirim Sürecinin Yürütülmesi
Goal of the Activity: Öğretim elemanlarının ders süreçlerini birbirlerinin gözlemleriyle değerlendirmeleri, güçlü yönlerini ve gelişim alanlarını belirleyerek mesleki gelişimlerini desteklemek.
Units in Which the Activity Is Carried Out: Enstitüler, Fakülteler, Meslek Yüksekokulları, Yüksekokullar
Activity Steps
Officer
Information/Recipe Documents
Registration Type
● Ders izleme planının hazırlanması
● Gözlem yapacak öğretim elemanlarının belirlenmesi
● Ders izlemelerinin gerçekleştirilmesi ve gözlem formlarının doldurulması
● Geri bildirim görüşmelerinin yapılması
● Elde edilen bulguların raporlanarak mesleki gelişim planlarına yansıtılması
● UBYS
● ÜNİKYS
● Fiziki Dosyalar
Tracking Criterion:
F1.8.3 Ölçme ve Değerlendirme Uygulamalarında Tutarlılığın Sağlanması
Goal of the Activity: Öğretim elemanlarının sınav ve değerlendirme süreçlerinde ortak kriterlere dayalı, adil ve tutarlı bir yaklaşım geliştirmelerini sağlamak.
Units in Which the Activity Is Carried Out:
Activity Steps
Officer
Information/Recipe Documents
Registration Type
Ölçme ve değerlendirme standartlarının gözden geçirilmesi
Örnek öğrenci çalışmalarının/cevaplarının seçilmesi
Öğretim elemanlarının aynı materyali bağımsız olarak değerlendirmesi
Sonuçların karşılaştırılması ve farklılıkların tartışılmaso
Ortak kriterlerin netleştirilmesi ve raporlanması
● UBYS
● Fiziki Dosyalar
Tracking Criterion:
Öğretim Kadrosu
PROCESS COORDINATOR: | ||
RESPONSIBLE UNITS FOR THE PROCESS: Enstitüler, Fakülteler, Meslek Yüksekokulları, Yüksekokullar, Ordu Üniversitesi | ||
AUTHORIZATION AND RESPONSIBILITIES: Görev Tanımlarında Belirlenmiştir. | ||
GOAL OF PROCESS: Kurum, öğretim elemanlarının işe alınması, atanması, yükseltilmesi ve ders görevlendirmesi ile ilgili tüm süreçlerde adil ve açık olmalıdır. Hedeflenen nitelikli mezun yeterliliklerineulaşmak amacıyla, öğretim elemanlarının eğitim-öğretim yetkinliklerini sürekli geliştirmek için olanaklar sunmalıdır. | ||
ENTRIES | RESOURCES | OUTPUTS |
---|---|---|
Eğiticilerin eğitimi uygulamalarına ilişkin planlamalara (kapsamı, veriliş yöntemi, katılım bilgileri vb.) aitkanıtlar (Uzaktan eğitim uygulamaları dahil)
Eğiticilerin eğitimi uygulamalarına (kapsamı, veriliş yöntemi, katılım bilgileri vb.) ilişkin kanıtlar (Uzaktaneğitim uygulamaları dahil)
Eğiticilerin eğitimi dışında öğretim elemanı öğretim yetkinliğinin geliştirilmesine yönelik uygulamalar
Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım veuygulamalarına ilişkin kanıtlar |
Ofis ortamı Bilgisayar vb. teknolojik altyapı - donanım İnsan kaynakları EBYS KAYSİS ve Yasal Mevzuat |
Öğrenme öğretme merkezi uygulamalarına ilişkin kanıtlar
Eğitim kadrosunun eğitim-öğretim performansını izleme süreçlerini gösteren belgeler ve dokümanlar
Öğretim elemanlarının izleme ve iyileştirme süreçlerine katılımını gösteren kanıtlar
Öğretim yetkinliği geliştirme süreçlerine ilişkin izleme ve iyileştirme kanıtları |
F1.8.1 Öğretim Elemanlarının Ders Görevlendirmelerinin Planlanması
Goal of the Activity: Öğretim elemanlarının ders yüklerini adil, dengeli ve program ihtiyaçlarına uygun biçimde planlamak. | |||
Units in Which the Activity Is Carried Out: Enstitüler, Fakülteler, Meslek Yüksekokulları, Yüksekokullar | |||
Activity Steps | Officer | Information/Recipe Documents | Registration Type |
---|---|---|---|
● Öğretim elemanı ders yüklerinin toplanması
● Bölüm Başkanlıklarıyla koordineli ders dağılımı yapılması
● Çakışmaların kontrol edilmesi
● Görevlendirme listesinin ilan edilmesi |
● UBYS ● EBYS ● Fiziki Arşiv |
||
Tracking Criterion: |
F1.8.2 Ders İzleme ve Geri Bildirim Sürecinin Yürütülmesi
Goal of the Activity: Öğretim elemanlarının ders süreçlerini birbirlerinin gözlemleriyle değerlendirmeleri, güçlü yönlerini ve gelişim alanlarını belirleyerek mesleki gelişimlerini desteklemek. | |||
Units in Which the Activity Is Carried Out: Enstitüler, Fakülteler, Meslek Yüksekokulları, Yüksekokullar | |||
Activity Steps | Officer | Information/Recipe Documents | Registration Type |
---|---|---|---|
● Ders izleme planının hazırlanması
● Gözlem yapacak öğretim elemanlarının belirlenmesi
● Ders izlemelerinin gerçekleştirilmesi ve gözlem formlarının doldurulması
● Geri bildirim görüşmelerinin yapılması
● Elde edilen bulguların raporlanarak mesleki gelişim planlarına yansıtılması |
● UBYS ● ÜNİKYS ● Fiziki Dosyalar |
||
Tracking Criterion: |
F1.8.3 Ölçme ve Değerlendirme Uygulamalarında Tutarlılığın Sağlanması
Goal of the Activity: Öğretim elemanlarının sınav ve değerlendirme süreçlerinde ortak kriterlere dayalı, adil ve tutarlı bir yaklaşım geliştirmelerini sağlamak. | |||
Units in Which the Activity Is Carried Out: | |||
Activity Steps | Officer | Information/Recipe Documents | Registration Type |
---|---|---|---|
Ölçme ve değerlendirme standartlarının gözden geçirilmesi Örnek öğrenci çalışmalarının/cevaplarının seçilmesi Öğretim elemanlarının aynı materyali bağımsız olarak değerlendirmesi Sonuçların karşılaştırılması ve farklılıkların tartışılmaso Ortak kriterlerin netleştirilmesi ve raporlanması |
● UBYS ● Fiziki Dosyalar |
||
Tracking Criterion: |