Süreç
PP1.8, R0, Temmuz 2025
  
    
      
        Öğretim Kadrosu
        
        
      
      
        
          
            
              SÜREÇ KOORDİNATÖRÜ:  
             
            
              SÜREÇTEN SORUMLU BİRİMLER: Enstitüler, Fakülteler, Meslek Yüksekokulları, Yüksekokullar, Ordu Üniversitesi 
             
            
              YETKİ VE SORUMLULUKLAR: Görev Tanımlarında Belirlenmiştir.  
             
            
              SÜRECİN AMACI: Kurum, öğretim elemanlarının işe alınması, atanması, yükseltilmesi ve ders görevlendirmesi ile ilgili tüm süreçlerde adil ve açık olmalıdır. Hedeflenen nitelikli mezun yeterliliklerineulaşmak amacıyla, öğretim elemanlarının eğitim-öğretim yetkinliklerini sürekli geliştirmek için olanaklar sunmalıdır. 
             
            
              GİRDİLER 
              KAYNAKLAR 
              ÇIKTILAR 
             
            
              Eğiticilerin eğitimi uygulamalarına ilişkin planlamalara (kapsamı, veriliş yöntemi, katılım bilgileri vb.) aitkanıtlar (Uzaktan eğitim uygulamaları dahil) 
Eğiticilerin eğitimi uygulamalarına (kapsamı, veriliş yöntemi, katılım bilgileri vb.) ilişkin kanıtlar (Uzaktaneğitim uygulamaları dahil)
Eğiticilerin eğitimi dışında öğretim elemanı öğretim yetkinliğinin geliştirilmesine yönelik uygulamalar
Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım veuygulamalarına ilişkin kanıtlar 
              Ofis ortamı
Bilgisayar vb. teknolojik altyapı - donanım
İnsan kaynakları
EBYS
KAYSİS ve Yasal Mevzuat 
               Öğrenme öğretme merkezi uygulamalarına ilişkin kanıtlar
Eğitim kadrosunun eğitim-öğretim performansını izleme süreçlerini gösteren belgeler ve dokümanlar
Öğretim elemanlarının izleme ve iyileştirme süreçlerine katılımını gösteren kanıtlar
Öğretim yetkinliği geliştirme süreçlerine ilişkin izleme ve iyileştirme kanıtları 
             
          
        
      
    
  
  
    
      Faaliyetler
    
    
        
  
    
      
        F1.8.1 Öğretim Elemanlarının Ders Görevlendirmelerinin Planlanması
        
        
      
      
        
          
            
              Faaliyetin Amacı: Öğretim elemanlarının ders yüklerini adil, dengeli ve program ihtiyaçlarına uygun biçimde planlamak. 
             
            
              Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler: Enstitüler, Fakülteler, Meslek Yüksekokulları, Yüksekokullar 
             
            
              Faaliyet Adımları 
              Görevli 
              Bilgi/Tarif Dokümanları 
              Kayıt Ortamı 
             
            
              
●        Öğretim elemanı ders yüklerinin toplanması
 
●        Bölüm Başkanlıklarıyla koordineli ders dağılımı yapılması
 
●        Çakışmaların kontrol edilmesi
 
●        Görevlendirme listesinin ilan edilmesi
 
              
●        UBYS 
●        EBYS
●        Fiziki Arşiv
 
             
            
              İzleme Kriterleri:  
             
          
        
      
    
  
        
  
    
      
        F1.8.2 Ders İzleme ve Geri Bildirim Sürecinin Yürütülmesi
        
        
      
      
        
          
            
              Faaliyetin Amacı: Öğretim elemanlarının ders süreçlerini birbirlerinin gözlemleriyle değerlendirmeleri, güçlü yönlerini ve gelişim alanlarını belirleyerek mesleki gelişimlerini desteklemek. 
             
            
              Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler: Enstitüler, Fakülteler, Meslek Yüksekokulları, Yüksekokullar 
             
            
              Faaliyet Adımları 
              Görevli 
              Bilgi/Tarif Dokümanları 
              Kayıt Ortamı 
             
            
              
●        Ders izleme planının hazırlanması
 
●        Gözlem yapacak öğretim elemanlarının belirlenmesi
 
●        Ders izlemelerinin gerçekleştirilmesi ve gözlem formlarının doldurulması
 
●        Geri bildirim görüşmelerinin yapılması
 
●        Elde edilen bulguların raporlanarak mesleki gelişim planlarına yansıtılması
 
              
●        UBYS 
●        ÜNİKYS
●        Fiziki Dosyalar
 
             
            
              İzleme Kriterleri:  
             
          
        
      
    
  
        
  
    
      
        F1.8.3 Ölçme ve Değerlendirme Uygulamalarında Tutarlılığın Sağlanması
        
        
      
      
        
          
            
              Faaliyetin Amacı: Öğretim elemanlarının sınav ve değerlendirme süreçlerinde ortak kriterlere dayalı, adil ve tutarlı bir yaklaşım geliştirmelerini sağlamak. 
             
            
              Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler:  
             
            
              Faaliyet Adımları 
              Görevli 
              Bilgi/Tarif Dokümanları 
              Kayıt Ortamı 
             
            
              Ölçme ve değerlendirme standartlarının gözden geçirilmesi
Örnek öğrenci çalışmalarının/cevaplarının seçilmesi
Öğretim elemanlarının aynı materyali bağımsız olarak değerlendirmesi
 Sonuçların karşılaştırılması ve farklılıkların tartışılmaso
Ortak kriterlerin netleştirilmesi ve raporlanması
●        UBYS 
●        Fiziki Dosyalar
 
             
            
              İzleme Kriterleri:  
             
          
        
      
    
  
    
  
        
Öğretim Kadrosu
| SÜREÇ KOORDİNATÖRÜ: | ||
| SÜREÇTEN SORUMLU BİRİMLER: Enstitüler, Fakülteler, Meslek Yüksekokulları, Yüksekokullar, Ordu Üniversitesi | ||
| YETKİ VE SORUMLULUKLAR: Görev Tanımlarında Belirlenmiştir. | ||
| SÜRECİN AMACI: Kurum, öğretim elemanlarının işe alınması, atanması, yükseltilmesi ve ders görevlendirmesi ile ilgili tüm süreçlerde adil ve açık olmalıdır. Hedeflenen nitelikli mezun yeterliliklerineulaşmak amacıyla, öğretim elemanlarının eğitim-öğretim yetkinliklerini sürekli geliştirmek için olanaklar sunmalıdır. | ||
| GİRDİLER | KAYNAKLAR | ÇIKTILAR | 
|---|---|---|
| Eğiticilerin eğitimi uygulamalarına ilişkin planlamalara (kapsamı, veriliş yöntemi, katılım bilgileri vb.) aitkanıtlar (Uzaktan eğitim uygulamaları dahil)  Eğiticilerin eğitimi uygulamalarına (kapsamı, veriliş yöntemi, katılım bilgileri vb.) ilişkin kanıtlar (Uzaktaneğitim uygulamaları dahil) Eğiticilerin eğitimi dışında öğretim elemanı öğretim yetkinliğinin geliştirilmesine yönelik uygulamalar Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım veuygulamalarına ilişkin kanıtlar | Ofis ortamı Bilgisayar vb. teknolojik altyapı - donanım İnsan kaynakları EBYS KAYSİS ve Yasal Mevzuat |  Öğrenme öğretme merkezi uygulamalarına ilişkin kanıtlar Eğitim kadrosunun eğitim-öğretim performansını izleme süreçlerini gösteren belgeler ve dokümanlar Öğretim elemanlarının izleme ve iyileştirme süreçlerine katılımını gösteren kanıtlar Öğretim yetkinliği geliştirme süreçlerine ilişkin izleme ve iyileştirme kanıtları | 
F1.8.1 Öğretim Elemanlarının Ders Görevlendirmelerinin Planlanması
| Faaliyetin Amacı: Öğretim elemanlarının ders yüklerini adil, dengeli ve program ihtiyaçlarına uygun biçimde planlamak. | |||
| Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler: Enstitüler, Fakülteler, Meslek Yüksekokulları, Yüksekokullar | |||
| Faaliyet Adımları | Görevli | Bilgi/Tarif Dokümanları | Kayıt Ortamı | 
|---|---|---|---|
| ● Öğretim elemanı ders yüklerinin toplanması 
 ● Bölüm Başkanlıklarıyla koordineli ders dağılımı yapılması 
 ● Çakışmaların kontrol edilmesi 
 ● Görevlendirme listesinin ilan edilmesi | ● UBYS ● EBYS ● Fiziki Arşiv | ||
| İzleme Kriterleri: | |||
F1.8.2 Ders İzleme ve Geri Bildirim Sürecinin Yürütülmesi
| Faaliyetin Amacı: Öğretim elemanlarının ders süreçlerini birbirlerinin gözlemleriyle değerlendirmeleri, güçlü yönlerini ve gelişim alanlarını belirleyerek mesleki gelişimlerini desteklemek. | |||
| Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler: Enstitüler, Fakülteler, Meslek Yüksekokulları, Yüksekokullar | |||
| Faaliyet Adımları | Görevli | Bilgi/Tarif Dokümanları | Kayıt Ortamı | 
|---|---|---|---|
| ● Ders izleme planının hazırlanması 
 ● Gözlem yapacak öğretim elemanlarının belirlenmesi 
 ● Ders izlemelerinin gerçekleştirilmesi ve gözlem formlarının doldurulması 
 ● Geri bildirim görüşmelerinin yapılması 
 ● Elde edilen bulguların raporlanarak mesleki gelişim planlarına yansıtılması | ● UBYS ● ÜNİKYS ● Fiziki Dosyalar | ||
| İzleme Kriterleri: | |||
F1.8.3 Ölçme ve Değerlendirme Uygulamalarında Tutarlılığın Sağlanması
| Faaliyetin Amacı: Öğretim elemanlarının sınav ve değerlendirme süreçlerinde ortak kriterlere dayalı, adil ve tutarlı bir yaklaşım geliştirmelerini sağlamak. | |||
| Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler: | |||
| Faaliyet Adımları | Görevli | Bilgi/Tarif Dokümanları | Kayıt Ortamı | 
|---|---|---|---|
| Ölçme ve değerlendirme standartlarının gözden geçirilmesi Örnek öğrenci çalışmalarının/cevaplarının seçilmesi Öğretim elemanlarının aynı materyali bağımsız olarak değerlendirmesi Sonuçların karşılaştırılması ve farklılıkların tartışılmaso Ortak kriterlerin netleştirilmesi ve raporlanması | ● UBYS ● Fiziki Dosyalar | ||
| İzleme Kriterleri: | |||