Faaliyet
F2.1.1 Programların tasarımı ve onayı
| Faaliyetin Amacı: Programların amaçlarının ve öğrenme çıktılarının (kazanımları) oluşturulması, TYÇ ile uyumunun belirtilmesi, kamuoyuna ilan edilmesi; program yeterliliklerinin belirlenirken kurumun misyon-vizyonunun göz önünde bulundurulması; ders bilgi paketleri varsa ulusal çekirdek programı, varsa ölçütler (örneğin akreditasyon ölçütleri vb.) dikkate alınarak hazırlanması; kazanımların ifade şekli öngörülen bilişsel, duyuşsal ve devinimsel seviyenin açıkça belirtilmesi; program çıktılarının gerçekleştiğinin nasıl izleneceğine dair planlama yapılması; özellikle kurumun ortak (generic) çıktıların irdelenme yöntem ve süreci ayrıntılı belirtilmesi; öğrenme çıktılarının ve gerekli öğretim süreçlerinin yapılandırılmasında bölüm bazında ilke ve kurallar bulunmaası; program düzeyinde yeterliliklerin hangi eylemlerle kazandırılabileceğinin (yeterlilik-ders-öğretim yöntemi matrisleri) belirlenmesi; alan farklılıklarına göre yeterliliklerin hangi eğitim türlerinde (örgün, karma, uzaktan) kazandırılabileceğinin tanımlanması; programların tasarımında, fiziksel ve teknolojik olanakların dikkate alınması amaçlanmaktadır. (erişim, sosyal mesafe vb.). | |||
| Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler: Ordu Üniversitesi | |||
| Faaliyet Adımları | Görevli | Bilgi/Tarif Dokümanları | Kayıt Ortamı |
|---|---|---|---|
Program tasarımı ve onayı için kullanılan tanımlı süreçler (Eğitim politikasıyla uyumu, el kitabı, kılavuz, usul ve esas vb.) Program tasarımı ve onayı süreçlerinin yönetsel ve organizasyonel yapısı (Komisyonlar, süreç sorumluları, süreç akışı vb.) Program amaç ve çıktılarının TYÇ ile uyumunu gösteren belgeler (ders program örnekleri, güncel ders izlence örnekleri vb.) Uzaktan-karma program tasarımında bölüm/alan bazlı uygulamalar (bölümlerin farklı uzaktan eğitim taleplerinin dikkate alındığına ilişkin kanıtlar vb.) Program tasarım süreçlerine paydaş katılımı Programların tasarım ve onay sürecinin izlendiği ve buna göre yapılan iyileştirilmeler Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalar |
|||
| İzleme Kriterleri: | |||