Süreç

PP5.1, R0, Ekim 2024

Kurumsal Yönetim Süreci

SÜREÇ KOORDİNATÖRÜ:
SÜREÇTEN SORUMLU BİRİMLER: Genel Sekreterlik, REKTÖRLÜK, Ordu Üniversitesi
YETKİ VE SORUMLULUKLAR: Görev tanımlarında belirlenmiştir.
SÜRECİN AMACI: Üniversitemizin tüm idari birimlerinin verimli ve uyum içerisinde çalışmasını, Üniversitemiz Senatosu ve Kurullarının sekreterya işlemlerinin ve evrak akışının aksaklık olmadan yürütülmesini, basın yayın ve bilgi edinme faaliyetlerinin etkin bir şekilde yürütülmesini sağlamak
GİRDİLER KAYNAKLAR ÇIKTILAR

Üniversitemiz birimlerinden Senato ve Üniversite Yönetim Kuruluna sunulan yazılar

Yükseköğretime ilişkin üst yönetimin belirleyeceği konular

ODÜ Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu Başvuruları

ODÜ İş Etik Kurulu Başvuruları

ODÜ Disiplin Kuruluna İtiraz Başvuruları

Üniversitemiz birimlerinden Mevzuat Komisyonuna sunulan yazılar

Yurt içi ve yurt dışı geçici görevlendirme talepleri

Görüş ve Öneri Yazıları

Bireysel müracaat ve talepler

Kurum içi ve kurum dışından gelen yazılar

E-Posta ve Mobil araçlar  yoluyla gelen talepler yetkilendirmeler

Havale işlemleri

İş Sağlığı ve Güvenliği Kurullarının  kararları

Birim Risk Değerlendirmesi

İşyeri Kontrol Listesi

Acil Durum Planı

İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları

İş Güvenliği Uzmanı, İşyeri Hekimi ve

Çalışan Temsilcisi Görevlendirme Yazıları

Ortak Sağlık Güvenlik Birimi Hizmet Talep Yazısı

İşe Giriş ve Periyodik Muayene Formu

Çalışanların Sağlık Tetkik Sonuçları

Ofis Ortamı

Teknolojik Altyapı, Donanım ve Ofis Yazılımları

İnsan Kaynağı

ÜBYS

KAYSİS

Yasal Mevzuat

Fiziki Mekân/Toplantı Salonları

Web Sayfası

E-İmza

Zimmet Defteri

Kep (Kayıtlı Elektronik Posta)

Kararlar veritabanı

ÜBYS Yardım Dokümanları

İSG-KATİP Sistemi

Sosyal Güvenlik Kurumu E-SGK Sistemi

Kurul/ Komisyon Kararları

Kurum içi ve Kurum dışına giden yazılar

Kayıt Edilen Evrak

Üretilen Belge

Arşivlenen Belge

Yönetilen Doküman

Zimmetlenmiş Evrak

Havale edilen evrak

İş Sağlığı ve Güvenliği Kurullarının  kararları

Birim Risk Değerlendirme Raporu

Acil Durum Planı

Tahliye Planı

İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi Katılım Tutanağı

Tatbikat tutanağı

İş Kazası ve Meslek Hastalığı Bildirim Formu

OSGB ve Birim Arasında Hizmet Sözleşmesi

İşe Giriş ve Periyodik Muayene Formu

Evrak

Takvim

Ajanda

Afiş

Dergi

Kitap-Kitapçık

Broşür

Etiket

Davetiye

Stiker

Web Slider

Sertifika

Katılım Belgesi

Fidan Sertifikası

Teşekkür Belgesi

Haber

Fotoğraf

Video

CD/DVD

Gazete

Web Haber

Basın Açıklaması

Promosyon Malzemeleri

Faaliyetler

F5.1.1 Basın Yayın Faaliyeti

Faaliyetin Amacı: Üniversitemiz birimlerindeki faaliyetlerle ilgili olarak haber toplamak, kitle iletişim araçlarını kullanarak haber yaymak, çeşitli tekniklerle Üniversitemizin tanıtımını yapmak ve bu suretle kamuoyunu bilgilendirmek, protokolle ilgili işleri yürütmek, Rektörlük tarafından organize edilen tüm etkinleri takip etmek.
Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler:
Faaliyet Adımları Görevli Bilgi/Tarif Dokümanları Kayıt Ortamı
  • Haber takip ve yayımlama süreci
  • Etkinlik takip ve yayımlama süreci
  • Duyuru takip ve yayımlama süreci
  • Bülten

  • Evrak Arşivleme

  • ÜBYS

  • ÜNİKYS

İzleme Kriterleri:

F5.1.2 Kurul Komisyon Sekretarya İşlemleri

Faaliyetin Amacı: Üniversitemiz misyon, vizyon ve hedefleri doğrultusunda faaliyetlerini etkin, verimli ve tüm birimlerimizle koordineli bir şekilde yürütmek ve Üniversitemizin üst düzey karar organı olan Senato ve Üniversite Yönetim Kurulunda alınan kararları ilgili birim ve kişilere ulaşmasını sağlamak
Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler:
Faaliyet Adımları Görevli Bilgi/Tarif Dokümanları Kayıt Ortamı
  • Üniversite Senatosu Sekretarya İşlemleri
  • Üniversite Yönetim Kurulu Sekretarya İşlemleri
  • Disiplin Kurulu Sekretarya İşlemleri
  • Etik Kurullar Sekretarya İşlemleri
  • ÜBYS

  • Kurum Web sayfası

  • Kararlar Veritabanı

  • ÜNİKYS
  • Fiziki Arşiv

İzleme Kriterleri:

F5.1.3 Yazı İşleri ve Evrak Yönetimi

Faaliyetin Amacı: Ordu Üniversitesindeki yazışma ve iletişim süreçlerinin elektronik ortama aktarmak suretiyle kurumsal arşiv oluşturmak kurum içi ve dışı gerçek ve tüzel kişilerle yapılan yazışmalar ile diğer iş ve işlemlerde Elektronik Belge Sistemi kullanmak, gelen belgeleri kayıt ve havale yoluyla işleme almak aynı zamanda bilgi belge alışverişinin etkin, hızlı güvenli bir şekilde yürütülmesini sağlamaktır.
Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler:
Faaliyet Adımları Görevli Bilgi/Tarif Dokümanları Kayıt Ortamı
  • Fiziksel evrakın ÜBYS’ye kayıt  İşlemi
  • Kurum içi ve dışından ÜBYS’ye gelen evrakın havalesi
  • Fiziksel kayıt olan evrakın zimmet işlemi
 
  • ÜBYS

  • ÜNİKYS
  • Fiziki Arşiv

İzleme Kriterleri:

F5.1.4 EBYS Yönetimi Faaliyeti

Faaliyetin Amacı: Ordu Üniversitesindeki yazışma ve iletişim süreçlerinin elektronik ortama aktarmak suretiyle kurumsal arşivin oluşturmak kurum içi ve dışı gerçek ve tüzel kişilerle yapılan yazışmalar ile diğer iş ve işlemlerde Elektronik Belge Sistemi kullanmak, gelen belgeleri kayıt ve havale yoluyla işleme almak aynı zamanda bilgi belge alışverişinin etkin, hızlı güvenli bir şekilde yürütülmesini sağlamaktır.
Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler:
Faaliyet Adımları Görevli Bilgi/Tarif Dokümanları Kayıt Ortamı
  • KEP'e gelen evrakların kayıt ve havale işlemleri
  • KEP ile gönderilen evrakın mühür ve postalama işlemleri
  • ÜBYS

  • ÜNİKYS

  • Fiziki Arşiv

İzleme Kriterleri:

F5.1.5 Arşiv Yönetimi Faaliyeti

Faaliyetin Amacı: Ondokuz Mayıs Üniversitesindeki yazışma ve iletişim süreçlerinin elektronik ortama aktarılması suretiyle kurumsal arşivin oluşturulması kurum içi ve dışı gerçek ve tüzel kişilerle yapılan yazışmalar ile diğer iş ve işlemlerde Elektronik Belge Sistemi kullanılarak, gelen belgelerin kaydı havalesi ve işleme alınması aynı zamanda bilgi belge alışverişinin etkin, hızlı güvenli bir şekilde yürütmektir.
Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler:
Faaliyet Adımları Görevli Bilgi/Tarif Dokümanları Kayıt Ortamı
  • Standart dosya planına göre belgenin dosyalanması,
  • Belgelerin saklama süreleri sonunda imhası
  • Belgelerin kurum arşivinde elektronik olarak arşivlenmesi
  • ÜBYS
  • ÜNİKYS
  • Fiziki Arşiv

İzleme Kriterleri:

F5.1.6 Bilgi Edinme

Faaliyetin Amacı: Bilgi Edinme Kanunu çerçevesinde demokratik ve şeffaf yönetimin gereği olan eşitlik, tarafsızlık ve açıklık ilkelerine uygun olarak kişilerin bilgi edinme hakkını kullanmalarına yardımcı olmak.
Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler:
Faaliyet Adımları Görevli Bilgi/Tarif Dokümanları Kayıt Ortamı
  • Gelen Bilgi Edinme Başvurularının kayıt ve yazışma işlemleri
  • CİMER portaldan gelen başvurularının alınması ve yazışma işlemleri
  • ÜBYS üzerinden gelen cevap yazılarının düzenlenip imzaya sunulması
  • İmzadan çıkan yazıların sisteme ve kişilere dönüşünün yapılması
  • CİMER Portal

  • Bilgi Edinme Arşiv

  • Web Sayfası

  • Evrak Arşivi

  • ÜBYS

  • ÜNİKYS

İzleme Kriterleri:

F5.1.7 İş Sağlığı ve Güvenliği Çalışmaları ve Koordinasyonu

Faaliyetin Amacı: Üniversitemiz çalışanlarına, öğrencilerine ve ziyaretçilerine sağlıklı ve güvenli bir çalışma ve eğitim-öğretim ortamı sunmak üzere birimlerimizde yürütülen İş Sağlığı ve Güvenliği çalışmalarını koordine etmek ve çalışmaların ilgili mevzuata uygun yürütülmesini sağlamak.
Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler:
Faaliyet Adımları Görevli Bilgi/Tarif Dokümanları Kayıt Ortamı
  • Çalışanların Sağlık Gözetimi Faaliyetlerinin Koordinasyonu
  • Çalışanların İSG Eğitimlerinin Verilmesi Faaliyetlerinin Koordinasyonu
  • Birimlerin Risk Değerlendirmesi Faaliyetlerinin Koordinasyonu
  • Birimlerin Acil Durum Planı Hazırlama Faaliyetlerinin Koordinasyonu
  • İş Sağlığı ve Güvenliği Üst Kurulu’nun Sekretarya Faaliyetleri
  • İSG Katip Sistemi

  • Onaylı Defter

  • ÜBYS

  • ÜNİKYS

  • Fiziki Arşiv

İzleme Kriterleri:

F5.1.8 Yönetim Etkinlikleri

Faaliyetin Amacı: Üst Yönetim tarafından gerçekleştirilen etkinliklerin planlanması ve izlenmesi
Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler:
Faaliyet Adımları Görevli Bilgi/Tarif Dokümanları Kayıt Ortamı
Etkinliklerin planlanması
Etkinliklerin gerçekleştirilmesi
Etkinliklerin kayıt altına alınması ve izlenmesi
Etkinliklerin değerlendirilmesi
ÜNİKYS
Elektronik Ortam
ÜBYS
İzleme Kriterleri: