Süreç

PP2.3, R0, Eylül 2025

Öğrenme Kaynakları ve Akademik Destek Hizmetleri

SÜREÇ KOORDİNATÖRÜ:
SÜREÇTEN SORUMLU BİRİMLER: Ordu Üniversitesi
YETKİ VE SORUMLULUKLAR: Görev Tanımlarında Belirlenmiştir.
SÜRECİN AMACI: Kurumun hedeflediği nitelikli mezun yeterliliklerine ulaşmak ve eğitim- öğretim faaliyetlerini yürütmek için uygun altyapıya, kaynaklara ve ortamlara sahip olması ve öğrenme olanaklarının tüm öğrenciler için yeterli ve erişilebilir olmasını güvence altına alması; öğrencilerin akademik gelişimi ve kariyer planlamasına yönelik destek hizmetleri sağlaması amaçlanmaktadır.
GİRDİLER KAYNAKLAR ÇIKTILAR
Ofis ortamı
Bilgisayar vb. teknolojik altyapı - donanım
İnsan kaynakları
EBYS
UNİKYS
Yasal Mevzuat
Faaliyetler

F2.3.1 Öğrenme ortam ve kaynakları

Faaliyetin Amacı: Sınıf, laboratuvar, kütüphane, stüdyo; ders kitapları, çevrimiçi (online) kitaplar/belgeler/videolar vb. kaynaklar uygun nitelik ve niceliktedir, erişilebilir olması ve öğrencilerin bilgisine/kullanımına sunulması; öğrenme ortamı ve kaynaklarının kullanımı izlenmesi ve iyileştirilmesi; eğitim-öğretim ihtiyaçlarına tümüyle cevap verebilen, kullanıcı dostu, ergonomik, eş zamanlı ve eş zamansız öğrenme, zenginleştirilmiş içerik geliştirme ayrıca ölçme ve değerlendirme ve hizmetiçi eğitim olanaklarına sahip bir öğrenme yönetim sistemi bulunmaaı; öğrenme ortamı ve kaynaklarının öğrenci-öğrenci, öğrenci-öğretim elemanı ve öğrenci-materyal etkileşimini geliştirmeye yönelmesi amaçlanmaktadır.
Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler: Ordu Üniversitesi
Faaliyet Adımları Görevli Bilgi/Tarif Dokümanları Kayıt Ortamı
Öğrenme kaynakları ve bu kaynakların yeterlilik durumu, geliştirilmesine ilişkin planlamalar ve uygulamalar
Öğrenci el kitabı (kurumun sunduğu öğrenme ortan ve kaynaklarını anlatan)
Öğrencilerin (kütüphane, labaratuvar vb.) erişim analizleri
Öğrenme kaynaklarına erişilebilirlik kanıtları (Uzaktan eğitim dahil)
Öğrenme yönetim sistemi uygulamaları
Öğrencilere sunulan öğrenme kaynakları ile ilgili öğrenci geri bildirim araçları (Anketler vb.)
Öğrenme kaynaklarının düzenli izlenmesi ve iyileştirilmesi
Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalar
İzleme Kriterleri:

F2.3.2 Akademik destek hizmetleri

Faaliyetin Amacı: Öğrencinin akademik gelişimini takip eden, yön gösteren, akademik sorunlarına ve kariyer planlamasına destek olan bir danışman öğretim üyesi bulunması; danışmanlık sistemi öğrenci portfolyosu gibi yöntemlerle takip edilmesi ve iyileştirilmesi; öğrencilerin danışmanlarına erişiminin kolay ve çeşitli erişimi olanaklarının (yüz yüze, çevrimiçi) bulunması; psikolojik danışmanlık ve kariyer merkezi hizmetleri olması, erişilebilir olması (yüz yüze ve çevrimiçi) ve öğrencilerin bilgisine sunulması; hizmetlerin yeterliliğinin takip edilmesi amaçlanmaktadır.
Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler: Ordu Üniversitesi
Faaliyet Adımları Görevli Bilgi/Tarif Dokümanları Kayıt Ortamı
Akademik destek hizmetleri için kullanılan kullanılan tanımlı süreçler
Varsa uzaktan eğitimde akademik ve teknik öğrenci danışmanlığı mekanizmaları ve tanımlı süreçler
Öğrencilerin danışmanlara erişimine ilişkin mekanizmalar
Psikolojik danışmanlık veya kariyer merkezi organizasyonel yapılanması
Rehberlik, psikolojik danışmanlık ve kariyer hizmetlerine ilişkin planlama ve uygulamalar
Kariyer merkezi uygulamaları
Öğrencilerin katılımı
Öğrencilere sunulan hizmetlerle ilgili öğrenci geri bildirim araçlarının sonuçları ve izleme mekanizamaları
Sürece ilişkin yapılan güncelleme ve iyileştirmeler
Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalar
 
İzleme Kriterleri:

F2.3.3 Tesis ve altyapılar

Faaliyetin Amacı: Tesis ve altyapılar (yemekhane, yurt, teknoloji donanımlı çalışma alanları; sağlık, ulaşım, bilişim hizmetleri, uzaktan eğitim altyapısı) ihtiyaca uygun nitelik ve nicelikte; erişilebilir olması ve öğrencilerin bilgisine/kullanımına sunulması; tesis ve altyapıların kullanımının irdelenmesi amaçlanmaktadır.
Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler: Ordu Üniversitesi
Faaliyet Adımları Görevli Bilgi/Tarif Dokümanları Kayıt Ortamı
Tesis ve altyapının kullanımına yönelik ilke ve kurallar
Erişim ve kullanıma ilişkin uygulamalar
Tesis ve altyapının kurumsal büyüme ile ilişkili olarak gelişim durumu (Örneğin, birim sayısındaki artış ile fiziksel alanlardaki artış arasındaki ilişki gibi)
Kurumda uzaktan eğitim programları ve uygulamaları varsa; bunlara yönelik alt yapı, tesis, donanım ve yazılımlar
Tesis ve altyapı hizmetlerinin izlenmesi, çeşitlendirilmesi ve iyileştirilmesi
Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalar
İzleme Kriterleri:

F2.3.4 Dezavantajlı gruplar

Faaliyetin Amacı: Dezavantajlı, kırılgan ve az temsil edilen grupların (engelli, yoksul, azınlık, göçmen vb.) eğitim olanaklarına erişiminin eşitlik, hakkaniyet, çeşitlilik ve kapsayıcılık gözetilerek sağlanması; uzaktan eğitim alt yapısının bu grupların ihtiyacının dikkate alınarak oluşturulması; üniversite yerleşkelerinde ihtiyaçlar doğrultusunda engelsiz üniversite uygulamaları bulunması; bu grupların eğitim olanaklarına erişiminin izlenmesi ve geri bildirimleri doğrultusunda iyileştirilmesi amaçlanmaktadır.
Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler: Ordu Üniversitesi
Faaliyet Adımları Görevli Bilgi/Tarif Dokümanları Kayıt Ortamı
Dezavantajlı öğrenci gruplarına sunulacak hizmetlerle ilgili planlama ve uygulamalar (Kurullarda temsil, engelsiz üniversite uygulamaları, varsa uzaktan eğitim süreçlerindeki uygulamalar vb.)
Dezavantajlı gruplardan alınan geri bildirimlerin izleme ve iyileştirme mekanizmalarında kullanıldığına ilişkin belgeler
Engelsiz üniversite uygulamalarına ilişkin izleme ve iyileştirmeler
Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalar
İzleme Kriterleri:

F2.3.5 Sosyal, kültürel, sportif faaliyetler

Faaliyetin Amacı: Öğrenci toplulukları ve bu toplulukların etkinlikleri, sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerine yönelik mekân, bütçe ve rehberlik desteği sağlanması; ayrıca sosyal, kültürel, sportif faaliyetleri yürüten ve yöneten idari örgütlenme olması; gerçekleştirilen faaliyetlerin izlenmesi, ihtiyaçlar doğrultusunda iyileştirilmesi amaçlanmaktadır.
Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler: Ordu Üniversitesi
Faaliyet Adımları Görevli Bilgi/Tarif Dokümanları Kayıt Ortamı
Sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerin planlanması ve yürütülmesi
Yıl içerisinde öğrencilere yönelik yıllık sportif, kültürel, sosyal faaliyetlerin listesi (Faaliyet türü, konusu, katılımcı sayısı vb. bilgilerle)
Faaliyetlerin erişilebilirliği ve fırsat eşitliğinin gözetilmesi
Faaliyetlerin çeşitliliği ve paydaş geribildirimlerinin göze alınması
Sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerin izlenmesine ilişkin araçlar, izleme raporları, iyileştirme ve çeşitlendirmeler
Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalar
İzleme Kriterleri: