Process
PP2.3, R0, September 2025
Öğrenme Kaynakları ve Akademik Destek Hizmetleri
PROCESS COORDINATOR:
RESPONSIBLE UNITS FOR THE PROCESS: Ordu Üniversitesi
AUTHORIZATION AND RESPONSIBILITIES: Görev Tanımlarında Belirlenmiştir.
GOAL OF PROCESS: Kurumun hedeflediği nitelikli mezun yeterliliklerine ulaşmak ve eğitim- öğretim faaliyetlerini yürütmek için uygun altyapıya, kaynaklara ve ortamlara sahip olması ve öğrenme olanaklarının tüm öğrenciler için yeterli ve erişilebilir olmasını güvence altına alması; öğrencilerin akademik gelişimi ve kariyer planlamasına yönelik destek hizmetleri sağlaması amaçlanmaktadır.
ENTRIES
RESOURCES
OUTPUTS
Ofis ortamı
Bilgisayar vb. teknolojik altyapı - donanım
İnsan kaynakları
EBYS
UNİKYS
Yasal Mevzuat
Activities
F2.3.1 Öğrenme ortam ve kaynakları
Goal of the Activity: Sınıf, laboratuvar, kütüphane, stüdyo; ders kitapları, çevrimiçi (online) kitaplar/belgeler/videolar vb. kaynaklar uygun nitelik ve niceliktedir, erişilebilir olması ve öğrencilerin bilgisine/kullanımına sunulması; öğrenme ortamı ve kaynaklarının kullanımı izlenmesi ve iyileştirilmesi; eğitim-öğretim ihtiyaçlarına tümüyle cevap verebilen, kullanıcı dostu, ergonomik, eş zamanlı ve eş zamansız öğrenme, zenginleştirilmiş içerik geliştirme ayrıca ölçme ve değerlendirme ve hizmetiçi eğitim olanaklarına sahip bir öğrenme yönetim sistemi bulunmaaı; öğrenme ortamı ve kaynaklarının öğrenci-öğrenci, öğrenci-öğretim elemanı ve öğrenci-materyal etkileşimini geliştirmeye yönelmesi amaçlanmaktadır.
Units in Which the Activity Is Carried Out: Ordu Üniversitesi
Activity Steps
Officer
Information/Recipe Documents
Registration Type
Öğrenme kaynakları ve bu kaynakların yeterlilik durumu, geliştirilmesine ilişkin planlamalar ve uygulamalar
Öğrenci el kitabı (kurumun sunduğu öğrenme ortan ve kaynaklarını anlatan)
Öğrencilerin (kütüphane, labaratuvar vb.) erişim analizleri
Öğrenme kaynaklarına erişilebilirlik kanıtları (Uzaktan eğitim dahil)
Öğrenme yönetim sistemi uygulamaları
Öğrencilere sunulan öğrenme kaynakları ile ilgili öğrenci geri bildirim araçları (Anketler vb.)
Öğrenme kaynaklarının düzenli izlenmesi ve iyileştirilmesi
Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalar
Tracking Criterion:
F2.3.2 Akademik destek hizmetleri
Goal of the Activity: Öğrencinin akademik gelişimini takip eden, yön gösteren, akademik sorunlarına ve kariyer planlamasına destek olan bir danışman öğretim üyesi bulunması; danışmanlık sistemi öğrenci portfolyosu gibi yöntemlerle takip edilmesi ve iyileştirilmesi; öğrencilerin danışmanlarına erişiminin kolay ve çeşitli erişimi olanaklarının (yüz yüze, çevrimiçi) bulunması; psikolojik danışmanlık ve kariyer merkezi hizmetleri olması, erişilebilir olması (yüz yüze ve çevrimiçi) ve öğrencilerin bilgisine sunulması; hizmetlerin yeterliliğinin takip edilmesi amaçlanmaktadır.
Units in Which the Activity Is Carried Out: Ordu Üniversitesi
Activity Steps
Officer
Information/Recipe Documents
Registration Type
Akademik destek hizmetleri için kullanılan kullanılan tanımlı süreçler
Varsa uzaktan eğitimde akademik ve teknik öğrenci danışmanlığı mekanizmaları ve tanımlı süreçler
Öğrencilerin danışmanlara erişimine ilişkin mekanizmalar
Psikolojik danışmanlık veya kariyer merkezi organizasyonel yapılanması
Rehberlik, psikolojik danışmanlık ve kariyer hizmetlerine ilişkin planlama ve uygulamalar
Kariyer merkezi uygulamaları
Öğrencilerin katılımı
Öğrencilere sunulan hizmetlerle ilgili öğrenci geri bildirim araçlarının sonuçları ve izleme mekanizamaları
Sürece ilişkin yapılan güncelleme ve iyileştirmeler
Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalar
Tracking Criterion:
F2.3.3 Tesis ve altyapılar
Goal of the Activity: Tesis ve altyapılar (yemekhane, yurt, teknoloji donanımlı çalışma alanları; sağlık, ulaşım, bilişim hizmetleri, uzaktan eğitim altyapısı) ihtiyaca uygun nitelik ve nicelikte; erişilebilir olması ve öğrencilerin bilgisine/kullanımına sunulması; tesis ve altyapıların kullanımının irdelenmesi amaçlanmaktadır.
Units in Which the Activity Is Carried Out: Ordu Üniversitesi
Activity Steps
Officer
Information/Recipe Documents
Registration Type
Tesis ve altyapının kullanımına yönelik ilke ve kurallar
Erişim ve kullanıma ilişkin uygulamalar
Tesis ve altyapının kurumsal büyüme ile ilişkili olarak gelişim durumu (Örneğin, birim sayısındaki artış ile fiziksel alanlardaki artış arasındaki ilişki gibi)
Kurumda uzaktan eğitim programları ve uygulamaları varsa; bunlara yönelik alt yapı, tesis, donanım ve yazılımlar
Tesis ve altyapı hizmetlerinin izlenmesi, çeşitlendirilmesi ve iyileştirilmesi
Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalar
Tracking Criterion:
F2.3.4 Dezavantajlı gruplar
Goal of the Activity: Dezavantajlı, kırılgan ve az temsil edilen grupların (engelli, yoksul, azınlık, göçmen vb.) eğitim olanaklarına erişiminin eşitlik, hakkaniyet, çeşitlilik ve kapsayıcılık gözetilerek sağlanması; uzaktan eğitim alt yapısının bu grupların ihtiyacının dikkate alınarak oluşturulması; üniversite yerleşkelerinde ihtiyaçlar doğrultusunda engelsiz üniversite uygulamaları bulunması; bu grupların eğitim olanaklarına erişiminin izlenmesi ve geri bildirimleri doğrultusunda iyileştirilmesi amaçlanmaktadır.
Units in Which the Activity Is Carried Out: Ordu Üniversitesi
Activity Steps
Officer
Information/Recipe Documents
Registration Type
Dezavantajlı öğrenci gruplarına sunulacak hizmetlerle ilgili planlama ve uygulamalar (Kurullarda temsil, engelsiz üniversite uygulamaları, varsa uzaktan eğitim süreçlerindeki uygulamalar vb.)
Dezavantajlı gruplardan alınan geri bildirimlerin izleme ve iyileştirme mekanizmalarında kullanıldığına ilişkin belgeler
Engelsiz üniversite uygulamalarına ilişkin izleme ve iyileştirmeler
Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalar
Tracking Criterion:
F2.3.5 Sosyal, kültürel, sportif faaliyetler
Goal of the Activity: Öğrenci toplulukları ve bu toplulukların etkinlikleri, sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerine yönelik mekân, bütçe ve rehberlik desteği sağlanması; ayrıca sosyal, kültürel, sportif faaliyetleri yürüten ve yöneten idari örgütlenme olması; gerçekleştirilen faaliyetlerin izlenmesi, ihtiyaçlar doğrultusunda iyileştirilmesi amaçlanmaktadır.
Units in Which the Activity Is Carried Out: Ordu Üniversitesi
Activity Steps
Officer
Information/Recipe Documents
Registration Type
Sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerin planlanması ve yürütülmesi
Yıl içerisinde öğrencilere yönelik yıllık sportif, kültürel, sosyal faaliyetlerin listesi (Faaliyet türü, konusu, katılımcı sayısı vb. bilgilerle)
Faaliyetlerin erişilebilirliği ve fırsat eşitliğinin gözetilmesi
Faaliyetlerin çeşitliliği ve paydaş geribildirimlerinin göze alınması
Sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerin izlenmesine ilişkin araçlar, izleme raporları, iyileştirme ve çeşitlendirmeler
Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalar
Tracking Criterion:
Öğrenme Kaynakları ve Akademik Destek Hizmetleri
| PROCESS COORDINATOR: | ||
| RESPONSIBLE UNITS FOR THE PROCESS: Ordu Üniversitesi | ||
| AUTHORIZATION AND RESPONSIBILITIES: Görev Tanımlarında Belirlenmiştir. | ||
| GOAL OF PROCESS: Kurumun hedeflediği nitelikli mezun yeterliliklerine ulaşmak ve eğitim- öğretim faaliyetlerini yürütmek için uygun altyapıya, kaynaklara ve ortamlara sahip olması ve öğrenme olanaklarının tüm öğrenciler için yeterli ve erişilebilir olmasını güvence altına alması; öğrencilerin akademik gelişimi ve kariyer planlamasına yönelik destek hizmetleri sağlaması amaçlanmaktadır. | ||
| ENTRIES | RESOURCES | OUTPUTS |
|---|---|---|
Ofis ortamı
Bilgisayar vb. teknolojik altyapı - donanım İnsan kaynakları EBYS UNİKYS Yasal Mevzuat |
||
Activities
F2.3.1 Öğrenme ortam ve kaynakları
| Goal of the Activity: Sınıf, laboratuvar, kütüphane, stüdyo; ders kitapları, çevrimiçi (online) kitaplar/belgeler/videolar vb. kaynaklar uygun nitelik ve niceliktedir, erişilebilir olması ve öğrencilerin bilgisine/kullanımına sunulması; öğrenme ortamı ve kaynaklarının kullanımı izlenmesi ve iyileştirilmesi; eğitim-öğretim ihtiyaçlarına tümüyle cevap verebilen, kullanıcı dostu, ergonomik, eş zamanlı ve eş zamansız öğrenme, zenginleştirilmiş içerik geliştirme ayrıca ölçme ve değerlendirme ve hizmetiçi eğitim olanaklarına sahip bir öğrenme yönetim sistemi bulunmaaı; öğrenme ortamı ve kaynaklarının öğrenci-öğrenci, öğrenci-öğretim elemanı ve öğrenci-materyal etkileşimini geliştirmeye yönelmesi amaçlanmaktadır. | |||
| Units in Which the Activity Is Carried Out: Ordu Üniversitesi | |||
| Activity Steps | Officer | Information/Recipe Documents | Registration Type |
|---|---|---|---|
Öğrenme kaynakları ve bu kaynakların yeterlilik durumu, geliştirilmesine ilişkin planlamalar ve uygulamalar
Öğrenci el kitabı (kurumun sunduğu öğrenme ortan ve kaynaklarını anlatan) Öğrencilerin (kütüphane, labaratuvar vb.) erişim analizleri Öğrenme kaynaklarına erişilebilirlik kanıtları (Uzaktan eğitim dahil) Öğrenme yönetim sistemi uygulamaları Öğrencilere sunulan öğrenme kaynakları ile ilgili öğrenci geri bildirim araçları (Anketler vb.) Öğrenme kaynaklarının düzenli izlenmesi ve iyileştirilmesi Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalar |
|||
| Tracking Criterion: | |||
F2.3.2 Akademik destek hizmetleri
| Goal of the Activity: Öğrencinin akademik gelişimini takip eden, yön gösteren, akademik sorunlarına ve kariyer planlamasına destek olan bir danışman öğretim üyesi bulunması; danışmanlık sistemi öğrenci portfolyosu gibi yöntemlerle takip edilmesi ve iyileştirilmesi; öğrencilerin danışmanlarına erişiminin kolay ve çeşitli erişimi olanaklarının (yüz yüze, çevrimiçi) bulunması; psikolojik danışmanlık ve kariyer merkezi hizmetleri olması, erişilebilir olması (yüz yüze ve çevrimiçi) ve öğrencilerin bilgisine sunulması; hizmetlerin yeterliliğinin takip edilmesi amaçlanmaktadır. | |||
| Units in Which the Activity Is Carried Out: Ordu Üniversitesi | |||
| Activity Steps | Officer | Information/Recipe Documents | Registration Type |
|---|---|---|---|
Akademik destek hizmetleri için kullanılan kullanılan tanımlı süreçler
Varsa uzaktan eğitimde akademik ve teknik öğrenci danışmanlığı mekanizmaları ve tanımlı süreçler Öğrencilerin danışmanlara erişimine ilişkin mekanizmalar Psikolojik danışmanlık veya kariyer merkezi organizasyonel yapılanması Rehberlik, psikolojik danışmanlık ve kariyer hizmetlerine ilişkin planlama ve uygulamalar Kariyer merkezi uygulamaları Öğrencilerin katılımı Öğrencilere sunulan hizmetlerle ilgili öğrenci geri bildirim araçlarının sonuçları ve izleme mekanizamaları Sürece ilişkin yapılan güncelleme ve iyileştirmeler Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalar
|
|||
| Tracking Criterion: | |||
F2.3.3 Tesis ve altyapılar
| Goal of the Activity: Tesis ve altyapılar (yemekhane, yurt, teknoloji donanımlı çalışma alanları; sağlık, ulaşım, bilişim hizmetleri, uzaktan eğitim altyapısı) ihtiyaca uygun nitelik ve nicelikte; erişilebilir olması ve öğrencilerin bilgisine/kullanımına sunulması; tesis ve altyapıların kullanımının irdelenmesi amaçlanmaktadır. | |||
| Units in Which the Activity Is Carried Out: Ordu Üniversitesi | |||
| Activity Steps | Officer | Information/Recipe Documents | Registration Type |
|---|---|---|---|
Tesis ve altyapının kullanımına yönelik ilke ve kurallar Erişim ve kullanıma ilişkin uygulamalar Tesis ve altyapının kurumsal büyüme ile ilişkili olarak gelişim durumu (Örneğin, birim sayısındaki artış ile fiziksel alanlardaki artış arasındaki ilişki gibi) Kurumda uzaktan eğitim programları ve uygulamaları varsa; bunlara yönelik alt yapı, tesis, donanım ve yazılımlar Tesis ve altyapı hizmetlerinin izlenmesi, çeşitlendirilmesi ve iyileştirilmesi Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalar |
|||
| Tracking Criterion: | |||
F2.3.4 Dezavantajlı gruplar
| Goal of the Activity: Dezavantajlı, kırılgan ve az temsil edilen grupların (engelli, yoksul, azınlık, göçmen vb.) eğitim olanaklarına erişiminin eşitlik, hakkaniyet, çeşitlilik ve kapsayıcılık gözetilerek sağlanması; uzaktan eğitim alt yapısının bu grupların ihtiyacının dikkate alınarak oluşturulması; üniversite yerleşkelerinde ihtiyaçlar doğrultusunda engelsiz üniversite uygulamaları bulunması; bu grupların eğitim olanaklarına erişiminin izlenmesi ve geri bildirimleri doğrultusunda iyileştirilmesi amaçlanmaktadır. | |||
| Units in Which the Activity Is Carried Out: Ordu Üniversitesi | |||
| Activity Steps | Officer | Information/Recipe Documents | Registration Type |
|---|---|---|---|
Dezavantajlı öğrenci gruplarına sunulacak hizmetlerle ilgili planlama ve uygulamalar (Kurullarda temsil, engelsiz üniversite uygulamaları, varsa uzaktan eğitim süreçlerindeki uygulamalar vb.) Dezavantajlı gruplardan alınan geri bildirimlerin izleme ve iyileştirme mekanizmalarında kullanıldığına ilişkin belgeler Engelsiz üniversite uygulamalarına ilişkin izleme ve iyileştirmeler Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalar |
|||
| Tracking Criterion: | |||
F2.3.5 Sosyal, kültürel, sportif faaliyetler
| Goal of the Activity: Öğrenci toplulukları ve bu toplulukların etkinlikleri, sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerine yönelik mekân, bütçe ve rehberlik desteği sağlanması; ayrıca sosyal, kültürel, sportif faaliyetleri yürüten ve yöneten idari örgütlenme olması; gerçekleştirilen faaliyetlerin izlenmesi, ihtiyaçlar doğrultusunda iyileştirilmesi amaçlanmaktadır. | |||
| Units in Which the Activity Is Carried Out: Ordu Üniversitesi | |||
| Activity Steps | Officer | Information/Recipe Documents | Registration Type |
|---|---|---|---|
Sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerin planlanması ve yürütülmesi Yıl içerisinde öğrencilere yönelik yıllık sportif, kültürel, sosyal faaliyetlerin listesi (Faaliyet türü, konusu, katılımcı sayısı vb. bilgilerle) Faaliyetlerin erişilebilirliği ve fırsat eşitliğinin gözetilmesi Faaliyetlerin çeşitliliği ve paydaş geribildirimlerinin göze alınması Sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerin izlenmesine ilişkin araçlar, izleme raporları, iyileştirme ve çeşitlendirmeler Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalar |
|||
| Tracking Criterion: | |||