Süreç

PP2.4, R0, Eylül 2025

Öğretim Kadrosu

SÜREÇ KOORDİNATÖRÜ:
SÜREÇTEN SORUMLU BİRİMLER: Ordu Üniversitesi
YETKİ VE SORUMLULUKLAR: Görev Tanımlarında Belirlenmiştir.
SÜRECİN AMACI: Kurumun öğretim elemanlarının işe alınması, atanması, yükseltilmesi ve ders görevlendirmesi ile ilgili tüm süreçlerde adil ve açık olması; hedeflenen nitelikli mezun yeterliliklerine ulaşmak amacıyla da öğretim elemanlarının eğitim-öğretim yetkinliklerini sürekli geliştirmek için olanaklar sunması amaçlanmaktadır.
GİRDİLER KAYNAKLAR ÇIKTILAR
Ofis ortamı
Bilgisayar vb. teknolojik altyapı - donanım
İnsan kaynakları
EBYS
UNİKYS
Yasal Mevzuat
Faaliyetler

F2.4.1 Atama, yükseltme ve görevlendirme kriterleri

Faaliyetin Amacı: Öğretim elemanı (uluslararası öğretim elemanları dahil) atama, yükseltme ve görevlendirme süreç ve kriterleri belirlenmiş ve kamuoyuna açık olması; ilgili süreç ve kriterlerim akademik liyakati gözetip, fırsat eşitliğini sağlayacak nitelikte olması; uygulamanın kriterlere uygun olduğunun kanıtlanması; öğretim elemanı ders yükü ve dağılım dengesinin şeffaf olarak paylaşılması; kurumun öğretim üyesinden beklentisinin bireylerce de bilinmesi; kurum dışından ders vermek üzere görevlendirilenlerin seçiminde liyakate dikkat edilmesi ve yarıyıl sonunda performanslarının değerlendirilmesinin şeffaf ve etkin olması; kurumda eğitim-öğretim ilkelerine ve kültürüne uyum gözetilmesi amaçlanmaktadır.
Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler: Ordu Üniversitesi
Faaliyet Adımları Görevli Bilgi/Tarif Dokümanları Kayıt Ortamı
Öğretim elemanı atama, yükseltme ve görevlendirme kriterlerinin tanımlı ve kamuoyuna açıklanması
Akademik kadronun uzmanlık alanı ile yürüttükleri ders arasında uyumun sağlanması
Atama, yükseltme ve görevlendirme kriterleri izleme ve iyileştirmeler
Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalar
İzleme Kriterleri:

F2.4.2 Öğretim yetkinlikleri ve gelişimi

Faaliyetin Amacı: Öğretim yetkinliği geliştirme süreçleri ihtiyaç analizleri temelinde planlanması, yaygın biçimde yürütülmesi ve etkililiğinin düzenli olarak izlenmesi, tüm öğretim elemanlarının etkileşimli-aktif ders verme yöntemlerini ve uzaktan eğitim süreçlerini öğrenmeleri ve kullanmaları için sistematik eğiticilerin eğitimi etkinlikleri yapılması (kurs, çalıştay, ders, seminer vb.) ve bunu üstlenecek/ gerçekleştirecek öğretme-öğrenme merkezi yapılanması olması, öğretim elemanlarının pedagojik ve teknolojik yeterlilikleri artırılması, kurumun öğretim yetkinliği geliştirme performansı değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler: Ordu Üniversitesi
Faaliyet Adımları Görevli Bilgi/Tarif Dokümanları Kayıt Ortamı
Eğiticilerin eğitimi uygulamalarına ilişkin planlamalar (kapsamı, veriliş yöntemi, katılım bilgileri vb.)  (Uzaktan eğitim uygulamaları dahil)
Öğrenme öğretme merkezi uygulamalar
Eğiticilerin eğitimi uygulamaları (kapsamı, veriliş yöntemi, katılım bilgileri vb.)  (Uzaktan eğitim uygulamaları dahil)
Eğiticilerin eğitimi dışında öğretim elemanı öğretim yetkinliğinin geliştirilmesine yönelik uygulamalar
Eğitim kadrosunun eğitim-öğretim performansını izleme süreçlerini gösteren belgeler ve dokümanlar
Öğretim elemanlarının izleme ve iyileştirme süreçlerine katılımı
Öğretim yetkinliği geliştirme süreçlerine ilişkin izleme ve iyileştirmeler
Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalar
İzleme Kriterleri:

F2.4.3 Eğitim faaliyetlerine yönelik teşvik ve ödüllendirme

Faaliyetin Amacı: Öğretim elemanları için yaratıcı/yenilikçi eğitimi uygulamalarını ve bu alanda rekabeti arttırmak üzere “iyi eğitim ödülü” gibi teşvik ve ödüllendirme süreçleri olması, eğitim ve öğretimi önceliklendirmek üzere atama ve yükseltme kriterlerinde yaratıcı eğitim faaliyetlerine yer verilmesi amaçlanmaktadır.
Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler: Ordu Üniversitesi
Faaliyet Adımları Görevli Bilgi/Tarif Dokümanları Kayıt Ortamı
Eğitim kadrosunun eğitim-öğretim performansını takdir etmek, tanımak ve ödüllendirmek için kurumun geneline yayılmış teşvik mekanizmaları/tanımlı süreçler
Bu alanda yürütülen faaliyetlere ilişkin uygulamalar 
Eğitim kadrosunun eğitim faaliyetlerine yönelik teşvik ve ödüllendirmeler
Eğitim kadrosunun eğitim-öğretim performansını takdir-tanıma ve ödüllendirmek üzere yürütülen faaliyetlere ilişkin izleme ve iyileştirmeler
Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalar
İzleme Kriterleri: