Süreç

PP1.1, R0, Ekim 2024

Eğtim ve Öğretim Planlama Süreci

SÜREÇ KOORDİNATÖRÜ:
SÜREÇTEN SORUMLU BİRİMLER: REKTÖRLÜK, Enstitüler, Fakülteler, Meslek Yüksekokulları, Yüksekokullar, Ordu Üniversitesi
YETKİ VE SORUMLULUKLAR: Görev tanımlarında belirlenmiştir.
SÜRECİN AMACI: Kurum, öğretim programlarını Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikleri Çerçevesi ile uyumlu; öğretim amaçlarına ve öğrenme çıktılarına uygun olarak tasarlamalı, öğrencilerin ve toplumun ihtiyaçlarına cevap verdiğinden emin olmak için periyodik olarak değerlendirmeli ve güncellemelidir
GİRDİLER KAYNAKLAR ÇIKTILAR

Rektörlük yazıları (YÖK talep-talimat, ÖSYM, Senato)   

İhtiyaç analizleri

Bölüm/Program/Anabilim/Anasanat Dalı teklifleri

Fakülte/Yüksekokul/ Enstitü Kurulu Kararları

ODÜ İş Takvimi

Ofis ortamı

Teknolojik Altyapı, donanım ve ofis yazılımları

İnsan kaynakları

EBYS

KAYSİS ve yasal mevzuat

Otomasyon sistemleri

Stratejik plan  

Yeni Program açılmasına ilişkin teklif dosyası

Yeni personel talep yazısı

Personel görevlendirme talep yazısı

Fiziki altyapının düzenlenmesine ilişkin talep yazıları

Başvuru ve kabul koşulları

Ders bilgi paketi

Müfredat oluşturma veya güncelleme teklif yazısı

Kontenjan talep yazısı

Raporlamalar

Faaliyetler

F1.1.1 Yeni Eğitim Programının/Bölümün Planlanması ve Program Açma Dosyasının Hazırlanması

Faaliyetin Amacı: Eğitim öğretim hizmetlerini çeşitlendirmek, paydaş ihtiyaçlarını karşılamak ve yeni açılacak programa ilişkin gerekli dokümanları toplayarak program açma dosyasını hazırlamak
Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler: Enstitüler, Fakülteler, Meslek Yüksekokulları, Yüksekokullar
Faaliyet Adımları Görevli Bilgi/Tarif Dokümanları Kayıt Ortamı
  • İhtiyaç analizinin yapılması
  • Programın planlanması
  • Program tanımının yapılması
  • Müfredatın oluşturulması
  • Program açma dosyasının hazırlanması
Fatsa DBF Beyana Esas Bilgiler
  • Elektronik Ortam

  • ÜNİKYS

  • Fiziksel Ortam

İzleme Kriterleri:

F1.1.2 Program Değerlendirme ve Onay İşlemleri

Faaliyetin Amacı: Başvuru yapılan program dosyasını değerlendirmek ve uygun görülen dosyaları YÖK’e göndermek
Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler: Enstitüler, Fakülteler, Meslek Yüksekokulları, Yüksekokullar
Faaliyet Adımları Görevli Bilgi/Tarif Dokümanları Kayıt Ortamı
  • Program açma dosyasının fakülte/enstitü kurulunda değerlendirilmesi
  • Program açma dosyasının eğitimde revizyon komisyonunda ve eğitim komisyonunda görüşülmesi
  • Program açma dosyasının senatoya sunulması
  • Program açma dosyalarına ilişkin senato kararının iletilmesi
  • Program açma dosyasının YÖK’e gönderilmesi
  • Onay/Red Durumunun ilgili birimlere duyurulması
Fatsa MYO Staj Başvuru Formu
Fatsa MYO Staj Formu
Ulubey MYO Adım 3 Staj Başvuru Dilekçesi ve Özgeçmiş Formu
İkizce MYO Staj Formu
Fatsa DBF BTM Zorunlu Staj Yönergesi
Fatsa DBF DUIM Staj Yönergesi (2022 Sonrası)
Fatsa DBF DİY Staj Sicil Fişi
Fatsa DBF DUIM Staj Sicil Fişi
Fatsa DBF Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü Staj Yönergesi
Fatsa DBF GİGMM Staj Değerlendirme Formu (Uzakyol Gemi Stajı ve Atölye Becerilerini Geliştirme Eğitimi Stajı)
Fatsa DBF GİGMM Staj Defteri Talep Formu (Zorunlu Stajlar için)
Ziraat Fakültesi Zorunlu Staj Formu
Sağlık Bilimleri Fakültesi Ulusal Staj Başvuru Formu
Ünye MYO Zorunlu Staj Kayıt Formu
Teknik Bilimler MYO Staj Muafiyet Başvuru Formu
Güzel Sanatlar Fakültesi Staj Başvuru Formu
  • EBYS

  • ÜNİKYS
  • Fiziksel Ortam

İzleme Kriterleri:

F1.1.3 Bölüm Program/Bölüm Akreditasyon İşlemleri

Faaliyetin Amacı: Bölüm/Program faaliyetlerinin ulusal ve uluslararası alanda tanınırlığını arttırmak ve tescil ettirmek
Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler: Enstitüler, Fakülteler, Meslek Yüksekokulları, Yüksekokullar
Faaliyet Adımları Görevli Bilgi/Tarif Dokümanları Kayıt Ortamı
  • Akreditasyon kuruluşu kriterlerine göre hazırlık dosyasının oluşturulması
  • İç değerlendirme raporunun hazırlanması
  • Saha ziyareti ve değerlendirme işlemlerinin yapılması
  • Akreditasyon yenileme işlemleri
Eğitim Öğretim Planlama Prosesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü Muafiyet Başvuru Formu
Spor Bilimleri Fakültesi Mezuniyet İki Ders Başvuru Formu
Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kontrol Formu
Fatsa DBF BTM Zorunlu Staj Yönergesi
Diş Hekimliği Fakültesi Tez Danışmanı ve Tez Konusu Başvuru Formu
Turizm Fakültesi Mezuniyet İki Ders Sınavı Talep Formu
Ziraat Fakültesi DGS ile Gelen Öğrenciler İçin Muafiyet Dilekçesi
Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi İlave Ders Alma Formu
Sağlık Bilimleri Enstitüsü Lisansüstü Akademik Danışmanlık Faaliyetleri
  • Elektronik Ortam

  • Fiziki Arşiv

  • ÜNİKYS
İzleme Kriterleri:

F1.1.4 Kariyer Hizmetleri

Faaliyetin Amacı: Üniversite öğrencilerine kariyer danışmanlığı yapmak, staj yapılacak kurum sayısını arttırmak, öğrenci ve mezunlara mesleki yeterliklerini artırmalarına ve alanlarındaki yeni gelişmeleri takip etmelerine yönelik eğitimler vermek
Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler: Fakülteler, Meslek Yüksekokulları, Yüksekokullar, Enstitüler
Faaliyet Adımları Görevli Bilgi/Tarif Dokümanları Kayıt Ortamı
  • Kariyer danışmanlığı işlemleri
  • İş ve staj duyuru işlemleri
  • Kariyer etkinlikleri
Öğrenci Memnuniyet Araştırma Anketi
Fatsa MYO Staj Talimatı
Ulubey MYO Adım 4 Staj Kabul Formu
İkizce MYO Staj Sözleşmesi
Fatsa DBF BTM Zorunlu Staj Yönergesi
Fatsa DBF DİY Staj (Sektör Uygulaması) Değerlendirme Formu
Diş Hekimliği Fakültesi Erasmus+ Uzmanlık Öğrencisi Staj/Ders Alma Hareketliliği Sonuç Formu
Ziraat Fakültesi Staj Sonu Bilgi Formu
Ünye MYO Staj Sonu Devlet Katkı Payı
Teknik Bilimler MYO Staj Muafiyet Başvuru Formu
Güzel Sanatlar Fakültesi Staj İş Yeri Değerlendirme Formu
  • Elektronik Ortam

  • Fiziki Arşiv

  • ÜNİKYS
  • EBYS

İzleme Kriterleri:

F1.1.5 Ders Müfredatları Oluşturulması

Faaliyetin Amacı: Ders bilgi paketi oluşturma ve düzenleme işlemleri, Mevcut bölüm ve programların ders plan ve programlarının güncellenmesi, faaliyetlerinin yürütülmesi için gerekli alt yapının sağlanması,
Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler: Enstitüler, Fakülteler, Meslek Yüksekokulları, Yüksekokullar
Faaliyet Adımları Görevli Bilgi/Tarif Dokümanları Kayıt Ortamı

1-Dersin amaç ve öğrenme çıktıları  belirlenir

 2. Ders öğrenme çıktılarının program çıktıları ile eşleştirilir

3. Ders konularının öğrenme amaç ve hedefleri belirlenir

4. Ders içerikleri hazırlanır

 5. Öğrenme yöntemleri ve araç gereçleri belirlenir

6. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri belirlenir

 7. Dersle ilişkili öğrenme kaynaklarının belirlenir

 8. Ders izlencesi hazırlanır, sınav takvimi belirlenir ve ilan edilir

9. Ders ilan edilen yönteme ve takvime uygun olarak yürütülmesi

10. Belirlenen ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile öğrenci performansları belirlenir ve öğrencilere geri bildirimler verilir.

 11. Uzaktan/karma ders yürütülmesine  ilişkin planlamalar yapılır

12. Dönem içinde ve dönem sonunda dersin yürütülmesine ve öğrenci ders iş yüküne ilişkin öğrencilerden geri bildirim alınır ve ihtiyaç durumunda dersin yürütülmesinde değişiklikler yapılır

13. Derslerin yürütülmesi için  Akademik birim kurullarında dönemlik/yıllık dersler izlenir ve değerlendirilir
Sosyal Bilimler Enstitüsü Lisansüstü Yeni Ders Öneri Formu
Sağlık Bilimleri Enstitüsü Ders Programı Tablosu
Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yeni Ders Öneri Formu

        EBYS

        UNİPA (Öğrenci Bilgi Sistemi)

        Elektronik Ortam

        Bologna Bilgi Paketi

 

İzleme Kriterleri:

F1.1.6 Kontenjan İşlemleri

Faaliyetin Amacı: Kontenjanlarının ilgili bölümlerden istenilip ilgili birimlere iletmek.
Faaliyetin Yürütüldüğü Birimler: Fakülteler, Meslek Yüksekokulları, Yüksekokullar, Enstitüler
Faaliyet Adımları Görevli Bilgi/Tarif Dokümanları Kayıt Ortamı

1.       Kontenjan Talepleri

2.       Fakülte Kurul Kararı

3.       Başvuru Takvimi

4.       Esaslar

5.       Kurul Kararları

6.       Yandal Programı Yönergesi

7.       Aday öğrencilerin başvuru bilgileri ve

8.       Belgeleri

Sosyal Bilimler Enstitüsü Lisansüstü Kontenjan Talep ve Giriş Sınavı Juri Öneri Formu
Sağlık Bilimleri Enstitüsü Kontenjan Talep Formu

1.       Bölümlerin kontenjan listeleri

2.       Bölümlerin Kurul Kararları

3.       Fakülte Kurul Kararı

4.       Senato Kararları

Yerleştirme sonucu asil ve yedek listesi
İzleme Kriterleri: